20 februari 2008

Babyboooom

Gullungar och gravidmagar invaderar bloggvärlden, se upp för kräk, illamående och ammande mödrar när ni är ute på stan.
Nej skämt åsido, men oj oj vad det föds barn för tillfället. Bordar gott inför min kommande lärarkarriär om det fortsätter. På lördag skall jag närvara då en Linköpingsbo döps och blir en del av "namnsamhället".

Skall ärligt erkänna att alla nyfödda får moderskänslorna att vakna till liv. Kommer dock att vilja vänta till lärarexamen är avklarad och tills en massa saker har hunnit upplevas. Men härligt är dock att jag känner att jag skulle kunna ta hand om ett barn och att det skulle ha möjligheterna att få en fin uppväxt finns där, rädslan har försvunnit. Men sålänge så har jag en hel hög med goa kusiner som förgyller mina dagar. Kusinerna som är allt ifrån 3 år och uppåt, några äldre än mig men de flesta yngre.

Min stjärna som jag har föjlt sedan han föddes har hunnit bli sju år gammal och går i skolan. Som fadder känner jag helt klart mitt ansvar och försöker (får såväl min som hans skull) att träffa honom så ofta jag kan. Här är han i fullfärd med att garnera sin 6 årstårta.

Så alla ni som funderar på att skaffa barn, glöm aldrig bort vilket enormt ansvar ni kommer att få. Till alla er som väntar barn, lycka till jag hejar på er...

Inga kommentarer: