20 februari 2008

Bloggpengar??

Var inne på TV4 och tittade på klippet från Söndagsmorgon där Tilde pratade med bloggtjejer, om deras bloggar och mål. Jag har nog inte riktigt förstått i vilken utsträckning man kan tjäna pengar på sitt bloggande. Förstår inte heller varför syftet med en blogg helt och hållet kan vara att just tjäna pengar. Okej om man som den ena tjejen jobbar med mode och bloggen fungerar som en modeportal. Men snacket om coaching köper jag inte riktigt.
Att blogga för mig är ett sätt att skriva av mig samt hämta inspiration från andra bloggare. De bästa bloggarna är lätt de som delar med sig av delar ur sitt liv, hemmet, kärleken eller familjen. Det är nästan lite spännande då bloggaren inte visar sin identitet, nyfikenheten väcks och läsaren kan själv bygga upp hur personen i fråga ser ut.
De bloggar jag läser mest är bloggar som handlar om inredning, de som delar med sig av sina egna hem och drömmar.
Jag har själv inte tagit steget ut och börjat publicera bilder på mitt hem, men det kommer. Har varit lite feg för vi har långt i från fått ordning på vår lgh, och perfektionist som jag är så vill jag inte visa upp något halvfärdigt.
Så alla ni som bloggar för er egen skull utan att tjäna ett öre på det, era bloggar är guld värda. Det är ert intresse som speglar sig i bloggen...

Inga kommentarer: