18 februari 2008

En ny kyl/frys?-Ja tack

Fick ett samtal från min kära mamma idag, hon berättade att min prylgalne morbror har skaffat ny kyl/frys. Att tilläggas är även att deras kök renoverades för cirka ett år sedan, då de samtidigt även investerade i en ny kyl/frys. Men prylgalen som han är så var denna uppenbarligen inte bra. Så antagligen kommer den att hamna i källaren eller säljas. Synd och skam tyckte såklart mamma, då hon vet att vår kyl/frys hängt med sedan 70-talet eller längre.
Så nu skall hon ta sig ett snack med morbrodern och meddela att vi skulle kunna erbjuda ett litet avtal för kyl/frysen.

Vår uppgift blir dock att flörta in oss hos hyresvärden, vi tänkte försöka oss på ett byte. Mot en ny spis och fläkt så skulle vi kunna stå för en kyl/frys. Schysst byte anser vi då fläkt och spis är från samma årtionde som kylen och fungerar oerhört dåligt.

Såå håll tummarna för oss nu vettja!
Sålänge kan jag drömma lite om kyl/frysskåp. Favoriterna är förstås smegskåpen (som jag säkerligen delar med alla andra inredningsintresserade). Det som vi förhoppningsvis kommer att få ser nog mer ut som det vita på bilden. Men ojoj inte fy skam det heller om jag skall jämföra med det som befinner sig i köket nu.

Inga kommentarer: