13 december 2007

Boklust

Nu är det dags, jag kommer att plocka fram min senaste inköpta bok som ligger och skräpar i garderoben. Liza Marklunds Livstid, har läst en sida i den ungefär sen orkade jag inte mer. Studentlitteraturen tar upp all min tid. Eller okej det där lät som att jag pluggar massor, så är dock inte fallet. Jag pluggar endel men det är så mycket annat som händer i huvudet när man pluggar till lärare inom de praktiska ämnena.


Men idag så åker nog boken fram, vet egentligen inte varför jag fortsätter läsa Liza Marklund. Har blivit så besviken på hennes senaste. Jag tror att det är så att jag bara måste läsa dem har läst alla och då kan jag inte sluta.


En annan femma är det med Harry Potter böckerna, underbart bra böcker där jag verkligen kan se Hogwarts framför mig. Detta kunde jag redan innan filmerna kom ut, haha på er som trodde annat. Blev till och med besviken när filmerna kom ut för så såg det ju inte alls ut där enligt mig. Har önskat mig den sista boken i julklapp, men vet inte om jag vågar läsa den (har hört rykten om att Harry dör). Dessa rykten sen, vart man än gick ett tag så pratade folk Harry Potter. Jag ville ju inget vet så jag fick snällt stänga igen öronen.



Slutligen till dagens boktips, ninanina!



Harry Martinssons Nässlorna blommar en underbar bok av en klassisk svensk författare. Till en början var jag mycket skeptisk till den då språket är svårt osv. Men då jag fick den i gåva när jag varit med i en teatergrupp som skildrat denne (Joo jag är från Martinssonbygden) så kunde jag inte låta bli. Läs den, alla miljöskildringar är klockrena och det är en berättelse om Harrys eget liv. Efter ett tag märkte jag även att hans språk inte alls var svårt, snarare vackert och medryckande.





Nej nu är det dags för Lussefika!
Bild hämtad från: www.adlibris.se

2 kommentarer:

Cattis sa...

vad bra med en blivande läsare:-)
Inte visste jag att man blir envis av för många pepparkakor...trodde man blev snäll?
Brukar köpa det ALLTID.Brukar ju funka så bra så :-)

Cattis sa...

bubbel :-)
tack för boktipset.
Sista Harry Potter boken är den bästa...