16 december 2007

Nu är det jul här i vårt hus...

Ja nästan. Det närmar sig med stormsteg och endast 8 dagar återstår till den stora dopparedagen. Eller i mitt fall 7 då vi firar julafton med mammas släkt på lilljulafton den 23:e. Har myst runt på stan idag och letat julklappar, söndagar är en ultimat shopping dag. Här var så lugnt idag inget stimm bara alldeles lagom med folk. Dessvärre så hittade jag bara julklapp till mamma, har fortfarande Jimmy, broder Jakob och kusin Julius kvar att köpa till. Varför ska det vara så svårt att köpa julklappar till killar?

Har även pratat med min faster och checkat av om jag ska göra något till julafton, en sallad hamnade på min lott. Tänkte göra en rödkålssallad med apelsin och äpplen samt lite valnötter. Ska kika runt efter lite bra recept tänkte jag.
Årets besvikelse är dock att vi inte har hunnit skaffa någon gran iår. Vi har köpt massa fina julgranskulor men ansåg att det nu är försent att skaffa gran då vi åker hem nästa vecka. Buhuu får väl spara kulorna till nästa jul och njuta av mammas och pappas gran iår.

1 kommentar:

Cattis sa...

mm vi "tjuvstartade" idag. tonårsdottern skulle ABSOLUT pynta granen (plastgran...)annars brukar vi vänta till kvällen före julafton. Fint blir det i allafall behövs bara en skvarvsladd till belysningen.
Mysigt att åka bort över julen!