15 december 2007

Kvalitetstid

Det är konstigt att jag jämt får dåligt samvete så fort jag ligger för länge eller inte gör något vettigt. Idag har varit en sån där dåligt samvetedag. Vaknade vid 10 tiden vilket är på tok för sent för mig. Åt en låång frukost och hamnade sedan i soffan framför skidskyttet där jag stannade till 15 tiden. Nu på kvällen har jag väl skärpt till mig, plockat lite här hemma, diskat en massa disk och lagat mat. Ikväll blir det spelkväll och nu sitter jag här med en egen blandad paraplydrink och avundas min broder som befinner sig på Lanzarote.

Det jag ville komma till är att varför måste man alltid få dåligt samvete bara för att man tar det lugnt? Om jag tänker efter så kanske jag behövde sova till kl 10.00, ta en lång frukost och slötitta på TV...Jag tror att det är det som kallas kvalitetstid och vilket i veckan kommer att få mig otroligt mycket piggare och öppen för studierna.

Nej nu ska jag kvaliteta vidare!

Tjingeling...

Brodern på studenten i våras. Hoppas ni har en toppen vecka för det är ni värda...

1 kommentar:

Cattis sa...

Att bara slappa är något man verkligen behöver i bland. ha inte dåligt samvete! Vi fick tag på massor med bra julklappar, trots att det var rätt mycket folk ute. Hoppas det är lugnt på söndagen så du hittar det du behöver :-)