12 december 2007

En ensam kväll

Att vara hemma själv behöver inte alltid förknippas med ensamhet. Ikväll är en sådan hemma själv kväll för mig. Kommer antagligen att sitta med uppsatsen en del men ska inte glömma bort att bara vara.

Kommer troligen att hamna framför tv:n med en kopp glögg, Roomservice ska hem till Emma och Zäta vilket inte får missas. Sen är det ju förstås Leilas Jul, förra veckan när jag tittade på det så ville jag genast börja baka massa julgott och pyssla. Antar att man får ta varje chans som ges att komma i julstämning då snön lyser med sin frånvaro.

När det kommer till glögg så får jag nöja mig med Blossas lättvinsglögg, har inte tidigare förstått vilken efterfrågan det varit på deras årgångsglögg. Annars hade jag gärna värmt mig med någon av dessa:

På tal om Blossa 07 så har den en smak av havtorn vilket jag kan känna är årets smak. Överallt så syns det nu produkter smaksatta med havtorn. När vi var på Kiviksmusteri i höstas så fanns det många olika drycker och sylter smaksatta med Havtorn. Hade varit kul om man kunnat prova just glöggen men men, nästa år ska jag minsann hänga på låset till Systembolaget (inte ofta man gör det inte, haha).

Glöm inte bort att hitta julkänslan på annat håll alla ni som bor i de sydligare breddgraderna av vårt land!

Bilderna är hämtade från: www.vinsprit.se

1 kommentar:

Cattis sa...

Hej!
mm skulle köpa den där glöggen jag med...men den var slut. Även luciaglöggen med chokladsmak så jag surade och struntade i glöggen. Ska nog kolla igen en annan dag för nu blev jag sugen :)
Motivationsfaktorer ~ det låter faktiskt intressant.
Jo jag skriver på min debutroman (om någon ger ut den ;-))
Den är klar till två tredjedelar och just nu behöver jag lite såna där faktorer för att komma igång varje gång jag ska skriva :-)
Men allt finns i huvudet och väntar bara på att jag ska knacka ner det.
Ha det bäst
och njut av glöggen!