07 december 2007

Borde vs. måste

Jodå nu skriver jag B-uppsats igen. Helt sjukt, att tilläggas är att alla energi tog slut sisådär några veckor in i oktober. Denna termin har varit en galen termin, roligt men sjukt intensiv. Jag borde plugga nu, skriva en liten rapport om hur man kan arbeta med bollspel i skolan. Jodå en uppgift som helt plötsligt lades till mitt i allt uppsatsarbete. Nej jag borde inte jag MÅSTE skriva den. På vårt forum pågick det hetsiga diskussioner kring denna uppgift, ingen tänkte lämna in den osv. Men nu verkar det som klassen trots allt tänker skriva den.

Jag vill julmysa, baka pepparkakor, göra ischoklad och handla julklappar. Jag är julmotiverad. Nu är det helg, litteraturhelg med ego och task yihaaa. Ska även köpa den där super fina nyårsklänningen som jag har hittat, ett par pumps. Tro det eller ej men jag ska gå i skor med klack.


Nej lite bollspel i skolan kanske, eller jag borde ta mig en kopp te. Alla dessa borde och måste vilket ska man välja?


Mille vår lilla stjärna:



Inga kommentarer: